۲ ویژگی اصلی کفش ورزشی مناسب

داشتن کفش ورزشی مناسب برای هر کسی لازم است. ممکن است شما اهل ورزش کردن به صورت حرفه‌ ای نباشید. اما اگر به دنبال این هستید که زندگی سالمی داشته باشید نیاز دارید تا ورزش کنید. یکی از بهترین ورزش هایی که هر کسی در طول زندگی می تواند انجام دهد پیاده روی و دویدن است. در حالی که تنها چیزی که برای این دو ورزش پرطرفدار نیاز دارید، یک جفت کفش ورزشی مناسب است. شما با همین کفش ها می توانید در هر جایی بدوید و ورزش کنید. اما همان طور که می ‌دانید هر کفشی برای دویدن مناسب نیست. بعضی از کفش ها به گونه ای، طراحی شدند که اگر بخواهید با آن ها برای مدت طولانی راه بروید، احساس خستگی می کنید. علاوه بر این، بعضی از کفش ها که برای ورزش مناسب نیستند می توانند باعث آسیب دیدگی پا، زانو و کمر شما شوند. در نتیجه قبل از این که اقدام به دویدن کنید، ابتدا کفش ورزشی مناسبی انتخاب و تهیه کنید.

خرید کفش سایز بزرگ مردانه

ویژگی های کفش ورزشی مناسب

برای انتخاب یک جفت کتونی ورزشی مناسب، باید چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید.

۱. اندازه یا سایز

شما نباید کفشی را انتخاب کنید که برای شما خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد. کفش هایی که برای پای تان تنگ هستند و پای شما در آن ها احساس راحتی نمی کند، به هیچ وجه برای دویدن مناسب نیستند. چرا که باعث ورم کردن پا پس از دویدن می شوند. اگر این وضعیت ادامه دار باشد و کفش به طور دائم به پا فشار آورد، در طولانی مدت باعث آسیب دیدگی جدی در پا می شود.

علاوه بر این، اگر کفش برای پا بزرگ باشد یا اصطلاحا پا در آن لق بزند، احتمال بروز آسیب‌های مختلفی مثل کشیدگی عضلات پشت پا و کشیدگی رباط‌های اطراف زانو به وجود می‌آید. پوشیدن کفش بزرگ نیروی بیشتری از شما گرفته و کنترل و تعادل شما را کم تر می کند.

۲. انعطاف ‌پذیری

کتونی ورزشی باید به اندازه ای انعطاف پذیر باشد که هنگام دویدن همراه با پای شما به راحتی خم شود و زیره سفتی نداشته باشد. برای این که انعطاف پذیری کفش را امتحان کنید، می توانید پاشنه کفش را گرفته و قسمت جلوی آن روی زمین قرار دهید و خم کنید. به این شکل، تا حدودی می توانید انعطاف پذیری کفش را بسنجید. علاوه بر این موضوع اندازه کفش های ورزشی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

محصولات پرفروش

سبد خرید