۷ دلیل برای تمیز کردن کفش ها به طور منظم

چرا تمیز کردن کفش مهم است؟

تمیز کردن کفش نیز مانند تمیز بودن سایر لباس های ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک جفت کفش می تواند چیز های زیادی در مورد یک شخص به شما بگوید. پوشیدن دائمی کفش های تمیز نشان می دهد که فرد به ظاهر و خود اهمیت می دهد.

متأسفانه، همه اهمیت تمیز نگه داشتن کفش های خود را نمی دانند. جدای از لذت بردن از پاکیزگی، این عمل فواید بسیار زیادی نیز دارد. در ادامه به بیان این فواید خواهیم پرداخت:

چرا باید کفش هایمان را تمیز کنیم؟

1. تمیز کردن کفش از داشتن پا های بد بو جلوگیری می کند.

پای انسان بیش از هر جای دیگری مستعد بو گرفتن است. چرا که کم تر از باقی اعضا در معرض جریان هوا است و ساعات بسیار زیادی را در کفش و جوراب قرار دارد.

کفش‌ های کثیف می ‌توانند مملو از عرق و کثیفی باشند. این کفش ها جای مناسبی برای رشد باکتری ‌ها و قارچ ‌ها هستند. پوشیدن کفش ها و حتی جوراب های کثیف می تواند به راحتی پاهای شما را بدبو کند. به همین دلیل علاوه بر تمیز کردن کفش به صورت مرتب، لازم است که جوراب های خود را نیز هر روز عوض کنید.

حتی اگر به خوبی دوش بگیرید و پای خود را تمیز کنید، قرار دادن پاهای خود در کفش‌ های مرطوب و بد بو باعث می شود که پای تمیز شما به سرعت کثیف شود و دوباره بو بگیرد. پس بهتر است به جای اسپری کردن کفش ها با اسپری های خوشبو کننده، به طور منظم آن ها را بشویید.

2. کفش های کثیف به سرعت میکروب ها را پخش می کنند.

چرا کفش هایمان را تمیز کنیم؟

یکی از دلایلی که اکثر خانواده ‌های آسیایی اجازه ورود کفش های بیرون از خانه را به داخل خانه نمی‌دهند همین مورد است. کفش ‌ها پر از کثیفی و میکروب هستند، به‌ ویژه زیره آن ها. آوردن کفش های کثیف به داخل خانه، باکتری ها و کثیفی هایی را که از دنیای بیرون به به کفش چسبیده اند را در خانه پخش می کند. این راه یکی سریع ترین راه ها برای انتقال ویروس به محل زندگی شما است.

3. باقی ماندن زیاد کثیفی ها بر روی کفش می تواند دوام آن ها را کم تر کند.

تمیز نگه داشتن کفش، راهی برای افزایش طول عمر آن ها است. شما با این کار ساده می توانید به خوبی از کفش های خود مراقبت کنید. چرا که اگر لکه ها و کثیفی ها، طولانی مدت روی کفش شما باقی بمانند، پاک کردن آن ها کارسخت تری است و حتی ممکن است دیگر تمیز نشوند.

علاوه بر آن، با تمیز کردن منظم کفش های خود، ممکن است به راحتی هرگونه ساییدگی و پارگی را در آن ها تشخیص دهید و بتوانید فوراً قبل از اینکه دیر شود به رفع این مشکلات بپردازید.

کفش های کثیف همچنین بیشتر مستعد شکستن هستند. تمیز کردن منظم کفش ‌ها می ‌تواند از این امر جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش دهد.

4. تمیز بودن کفش تاثیر بسیار خوبی بر روی ظاهر شما می گذارد.

یکی از موارد بسیار مهم برای حرفه ای به نظر رسیدن، تمیز بودن کفش های ما است. مهم نیست که چقدر خوب لباس می پوشید، اگر کفش هایتان خوب به نظر نمی رسند، ظاهری زیبا نخواهید داشت. داشتن کفش های تمیز می تواند شما را زیبا تر و حرفه ای تر نشان دهد. برعکس، پوشیدن کفش های کثیف می تواند شما را نا آماده و بی کفایت نشان دهد. اگر می‌خواهید تاثیر عالی بر روی مردم داشته باشید، همیشه کفش ‌های تمیز بپوشید.

5. جلوگیری از بیماری های پوستی

نگران نباشید. این مشکل در صورتی به وجود می آید که کفش های کثیف را در کنار جوراب های کثیف طولانی مدت به پا کنید. اگر فرصت تمیز کردن کفش های خود را به طور مرتب ندارید، لااقل هر روز جوراب تمیز بپوشید. کثیف بودن هر دوی آن ها در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد قارچ های پوستی و مشکلات پوستی دیگر شود.

6. سخت تر شدن فرآیند تمیز کردن کفش

علاوه بر همه این موراد، هر چه بیشتر برای تمیز کردن کفش هایتان صبر کنید، فرآیند تمیز کردن آن ها سخت‌ تر می ‌شود. به جای صرف زمان زیاد برای تمیز کردن کفش، بهتر است زودتر شروع کنید و به محض اینکه نیاز به تمیز کردن داشتند آن ها را تمیز کنید.

7. دلیلی برای تمیز نکردن وجود ندارد!

در پایان، بیایید کمی واقع ­بین باشیم. چرا نباید کفش های خود را تمیز کنیم؟ منظورم این است که همه ما پیراهن ‌ها، جوراب ‌ها و سایر لباس ‌هایمان را به‌طور منظم تمیز می‌ کنیم، پس چرا کفش‌ ها نباید سزاوار چنین مراقبتی باشند؟ از این گذشته، انجام این کار واقعاً آنطور که فکر می کنید سخت نیست.

تمیز کردن کفش ها در خانه

تمیز کردن کفش

تمیز کردن کفش ها در خانه کار بسیار ساده ای است و به هزینه های زیاد، ابزار خاص و یا مهارت خاصی نیاز ندارد. شما می توانید به راحتی و در عرض یک ساعت کفش های خود را به شکل روز اولشان دربیاورید. اگر ار این کار خوشتان هم نمی آید، می توانید در حین کار فیلم ببینید و یا پادکست گوش بدهید.

هر یک از کفش های ما ممکن است متریال متفاوتی داشته باشند. اما نگران نباشید. همه آن ها را خودتان می توانید به راحتی در خانه تمیز کنید.

فقط کافی است به وبلاگ سورین اسپرت، بخش ترفند مراجعه کنید و دستورالعمل تمیز کردن کفش خود را با هر متریالی که دارد پیدا کنید.

نتیجه گیری

کفش جزء ضروری زندگی روزمره مردم است؛ و علاوه بر محافظت از پاهای شما، شما را نیز شیک تر نشان می دهند. با این حال، همین کفش ها به راحتی می توانند باکتری ها و قارچ ها را به خود جذب کنند. تمیز نگه داشتن کفش‌ هایتان فقط به اهداف زیبایی ‌شناختی کمک نمی ‌کند. با این کار شما خود را از عفونت های باکتریایی و قارچی در امان نگه می دارید.

اگر خودتان وقت ندارید و یا به هر دلیلی نمی توانید کفش هایتان را تمیز کنید، اجازه دهید افراد حرفه ای این کار را برای شما انجام دهند. یکی از خدمات خشکشویی ها، تمیز کردن و شستن کفش ها است. شاید این کار هزینه بیشتری داشته باشد، اما هزینه آن قطعا از هزینه خرید مجدد کفش و یا درمان پا کم تر است.

محصولات پرفروش

سبد خرید