تکنولوژی بوست آدیداس و ۵ مزیت اصلی آن

تکنولوژی بوست آدیداس

تکنولوژی بوست آدیداس چگونه کار می کند؟

 

تصور آدیداس بدون تکنولوژی بوست، دشوار است. چرا که این تکنولوژی شاهکار، انقلابی در صنعت کفش است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای کفش ­های پیاده روی مورد استفاده قرار گرفت. تکنولوژی بوست آدیداس هیچ شباهتی به نمونه­ های پیش از خود نداشت. و مزیت بازگشت انرژی آن، مسیر ورزش دو و میدانی را برای همیشه تغییر داد. امروزه آدیداس به ارتقاء بیش از پیش این تکنولوژی ادامه می­ دهد.

تاریخچه تکنولوژی بوست آدیداس

تکنولوژی بوست آدیداس، حاصل همکاری تیم نوآوریAIT و شیمی­ دانان آلمانی BASF است. شرکت آدیداس این تکنولوژی را ایجاد کرد، تا دو مزیت سبکی زیرۀ کفش و انعطاف­ پذیری که در گذشته با هم مغایرت داشتند را در کنار هم ارائه دهد. در آن زمان زیره EVA، زیره استاندارد در صنعت کفش ­های دو و میدانی بود. بوست قصد داشت همۀ این­ ها را تغییر داده و یک زیرۀ میانی، ساخته­ شده از هزاران ذرۀ منبسط ­شده ارائه دهد که با هم کار می­ کنند و در هر گام، انرژی دونده را بیشتر از قبل بازگشت می­ دهند.

بوست در سال ۲۰۱۳، به طور رسمی لاین کفش ­های دو و میدانی آدیداس را کامل کرد. در سال­ های بعد، بوست نام خود را به عنوان نمادی از ورزش دو و میدانی به شهرت رساند، و سرانجام به محبوبیتی رسید که به دنیای ورزش و فرهنگ لباس ­های خیابانی نیز راه پیدا کرد.

زیره بوست کفش آدیداس

بوست چگونه ساخته می شود؟

برای تولید زیره بوست آدیداس، ذرات پلی یورتان ترموپلاستیک (TPU) منبسط می شوند و حفره ­های بسته ­ای را در اطراف توده ­های کوچک هوا تشکیل می­ دهند. محصول حاصله را پلی اورتان ترموپلاستیکِ منبسط­ شده یا به اختصار eTPU می نامند.

۵ مزیت تکنولوژی بوست آدیداس

زیره بوست آدیداس را همیشه به خاطر مزیت بازگشت انرژی آن می شناسند، اما در حقیقت 4 مزیت دیگر نیز دارد که تجربۀ دویدن را دل پذیرتر می­ کند.

۱. راحتی

بیایید با راحتی این مدل کفش شروع کنیم. زیره این مدل کفش آدیداس، راحتی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می آورد که حاصل مهندسی بسیار دقیقی است، و به محض پوشیدن آن می­ توانید راحتی آن را زیر پای خود احساس کنید.

۲. مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

شرکت آدیداس، بوست را همچنین برای مقابله با طیف گسترده ­ای از درجه حرارت طراحی کرده است، و آن را به کفشی مخصوص دویدن تبدیل می­ کند، که می تواند باد، برف، آفتاب، باران و هر شرایط آب و هوایی دیگری را بدون هیچ مشکلی مغلوب کند.

۳ و ۴. دوام و انعطاف پذیری

سومین و چهارمین مزیت بوست، دوام و انعطاف­ پذیری آن است. بوست یک فناوری است که می­ تواند کیلومتر به کیلومتر، بدون هیچ افت عملکردی با دوام بماند. در عین حال، بوست به قدری انعطاف­ پذیر است که می ­تواند صرف نظر از سرعت شما، پیاده ­روی و بسیار راحت و روان برای شما به ارمغان بیاورد.

۵. بازگشت انرژی

نمی ­توان در مورد بوست بدون اشاره به مزیت بازگشت انرژی، یعنی پنجمین و معروف ­ترین مزیت آن صحبت کرد. قدرت جذب و بازگشتِ بخش اعظمی از بازده انرژی یک ورزشکار چیزی است که عملکرد صنعت کفش را برای همیشه تغییر داد. مقلدان زیادی آمده ­اند، اما بوست همچنان نماد بازگشت انرژی است.

محصولات پرفروش

سبد خرید