۵ ترفند راحت و ارزان برای تنگ کردن کفش های گشاد

چگونه کفش را تنگ کنیم؟

تنگ کردن کفش با روش های کم هزینه و خانگی ممکن است و نیازی به تخصص و یا صرف هزینه های زیاد ندارد. ممکن است برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد. اینکه یک جفت کفش را جایی ببینید و بپسندید یا کفشی هدیه بگیرید اما کمی برایتان بزرگ باشد. خوشبختانه، ترفند های زیادی وجود دارد که می توانید برای کوچک کردن کفش های بزرگ حود از آن ها کمک بگیرید.

چند ترفند ساده برای تنگ کردن کفش های بزرگ

۱. جوراب ‌های ضخیم ‌تر بپوشید.

 

 تنگ کردن کفش با پوشیدن جوراب ضخیم

 

شاید ساده‌ ترین کاری که می ‌توانید برای تنگ تر کردن یک جفت کفش گشاد انجام دهید این است که پاهایتان را با پوشیدن جوراب های ضخیم تر حجیم کنید. به عنوان مثال، اگر از جوراب های خیلی نازک مثل پارازین استفاده می کنید، می توانید آن ها را با جوراب های بالشتک دار عوض کنید. حتی می‌توانید دو یا سه جفت جوراب روی هم بپوشید. هرچه جورابتان ضخیم ‌تر باشد، پای شما بهتر در کفش جا می گیرد.

این روش برای پوشیدن بوت های گشاد در زمستان روش بسیار مناسبی است. اما ممکن است در هوای گرم قابل اجرا نباشد. به خصوص اگر به طور معمول میزان تعریق پای شما زیاد است.

۲. قسمت پنجه کفش خود را پر کنید.

 

تنگ کردن کفش با گذاشتن دستمال کاغذی

 

می ‌توانید از مواد ارزان ‌قیمت و حجیم مانند پنبه، دستمال کاغذی، دستمال توالت یا حتی پارچه‌ های نازک برای پر کردن فضای اضافه نوک کفش خود استفاده کنید. اگر هنگام راه رفتن احساس می ‌کنید پاهایتان از جلوی کفش به عقب رانده می شوند، این یک انتخاب عالی است. به علاوه، این کاری است که تقریباً در هر جایی می‌توانید انجام دهید. چرا که پیدا کردن دستمال کاغذی تقریبا در هر جایی کار راحتی است.

این روش برای کفش های کف تخت مثل ونس، کفش های پاشنه بلند و انواع بوت روش کارآمدی است.

اما در نظر داشته باشید که این کار برای کفش های ورزشی و یا کفش های پیاده‌ روی مناسب نیست.

۳. برای تنگ کردن کفش از کفی استفاده کنید.

 

تنگ کردن کفش با استفاده از کفی

 

کفی یک لایه نرم است که به طور معمول آن را از فوم یا ژل می سازند. کفی زیر پای شما در کفش قرار می گیرد تا پشتیبانی بهتری از پای شما ارائه دهد. کفی‌ ها انواع مختلفی دارند و اغلب به مشکلات و ناراحتی های پا کمک می کنند. اما علاوه بر آن، برای پر کردن فضای اضافی در کفش ‌های خیلی گشاد نیز مفید هستند. کفی ها را می توان با قیمت نسبتاً ارزان در اکثر کفش فروشی ها خریداری کرد.

این روش تقریبا برای همه کفش ها قابل اجرا است.

اما بهترین نوع کفی، کفی طبی و کفی مموری است. با انتخاب این کفی ها، شما با یک تیر دو نشان زدید. زیرا علاوه بر تنگ کردن کفش خود، راحتی بیشتری نیز به آن اضافه کرده اید.

۴. استفاده از کفی کفش پاشنه بلند

گاهی اوقات، اضافه کردن کفی‌ های معمولی به برخی از کفش ها، ممکن است پوشیدن آن‌ ها را ناخوشایند کند. خوشبختانه، برای این موارد کفی های دیگری نیز وجود دارد که کوچک تر از کفی های معمولی است. این کفی ها به کفی کفش پاشنه بلند معروف هستند و برای تنگ کردن کفش های بزرگ بسیار مناسب اند. این کفی ها در قسمت پنجه پا قرار می گیرند و آن ناحیه را حجیم تر می کنند. کفی های گفته شده نیز مانند کفی مموری فوم، علاوه بر تنگ کردن کفش، راحتی بیشتری برای پای شما به ارمغان می آورند.

استفاده از این نوع کفی برای کفش های پاشنه بلند و کفش های کف تخت بسیار مناسب است.

۵. استفاده از نوار پاشنه

 

استفاده از نوار پاشنه برای کوچک کردن کفش

 

یکی دیگر از راه های تنگ کردن کفش، استفاده از نوار پاشنه است. این نوار ها برای کوچک کردن کفش هایی مناسب است که اختلاف سایز کمی دارند. همانطور که از نام آنها پیداست، این نوار ها را به طور معمول به پشت کفش می چسبانند. اما با توجه به ساختاری که دارند می توانید آن ها را هر جایی از کفش که بزرگ تر است بچسبانید.

این نوار ها برای همه نوع کفش به ویژه کفش های پاشنه بلند مناسب هستند.

اما نکته ای که باید قبل از استفاده از این روش در نظر بگیرید این است که برخی از مردم با استفاده از این نوار ها دچار تاول پا می شوند.

کمک گرفتن از یک متخصص برای تنگ کردن کفش

 

تنگ کردن کفش با دوختن کش

 

راه های دیگری نیز مثل تنگ کردن کفش به کمک آب و یا دوختن کش داخل کفش وجود دارد. اما راه اول ممکن است به کفش شما آسیب بزند. راه دوم نیز نیازمند یک متخصص است و علاوه بر آن برای همه کفش ها قابل استفاده نیست. بنابراین اگر هیچ یک از راه های بالا برای کوچک کردن کفش های گشاد شما جواب نداد می توانید از یک کفاش کمک بگیرید. این راه شاید هزینه بیشتری نسبت به راه های قبل داشته باشد،‌ اما مطمئن تر است.

کفش های تنگ برای پیاده روی و ورزش مناسب نیستند.

اما مهم ترین نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که برای پیاده روی طولانی مدت از کفش هایی که مناسب پای شما نیستند استفاده نکنید. مهم نیست که از چه راه حل هایی برای تنگ کردن آن استفاده کرده اید. هرچقدر هم که سایز کفش را تنگ تر کرده باشید، باز نمی تواند جای کفشی که سایزی متناسب با پای شما دارد را بگیرد. با پوشیدن کفش مناسب برای پیاده روی های طولانی مدت، پاهای خود را از آسیب دیدگی هایی نظیر تاول، زخم و درد در حین راه رفتن در امان خواهید داشت. مهم تر از آن، احتمال آسیب دیدگی خود را نیز کاهش خواهید داد. احتمال آسیب دیدگی های ناحیه مچ پا مانند پیچ خوردگی با پوشیدن کفش های بزرگ بیشتر است. این مشکل به ویژه در انجام فعالیت های ورزشی با کفش های گشاد بیشتر به وجود می آید.

ذکر این نکته نیز ضروری است: ترفند های بالا فقط برای کوچک تر کردن کفش هایی است که نهایتا یک سایز بزرگ تر هستند. اگر کفش شما بیش از یک یا دو سایز بزرگ تر از سایز کفش معمولی شما باشد، هیچ یک از راه های بالا به شما کمک نخواهد کرد. حتی اگر از چند کفی به طور همزمان استفاده کنید. اندازه بودن سایز کفش به حدی اهمیت دارد که حتی پوشیدن یک جفت کفش کهنه و فرسوده معمولاً انتخاب بهتری نسبت به یک جفت خیلی بزرگ است.

خرید کفش مردانه از سورین اسپرت به صورت حضوری و آنلاین

محصولات پرفروش

سبد خرید