تمیز کردن کفش کش بافت در ۵ مرحله ساده

تمیز کردن کفش کش بافت

قبل از اینکه به جزئیات نحوه تمیز کردن کفش ‌کش بافت بپردازیم لازم است به نکته مهمی اشاره کنیم: در هیچ کدام دستورالعمل ‌های مربوط به تمیز کردن کفش ورزشی هیچ حرفی درباره صبر و تکرار نزده اند. اما تمیز کردن این کفش ها و یا هر کفش دیگری، نیاز به صبر و در صورت نیاز تکرار دارد. اگر این کار حوصله تان را سر می برد، می ‌توانید آن را در حین تماشای فوتبال و یا گوش دادن به پادکست مورد علاقه تان انجام دهید.

اما تمیز کردن کفش ها موضوعی است که نمی توان از آن صرف نظر کرد. چرا که انجام این کار به طور مرتب می تواند مانع از کهنه به نظر رسیدن آن ها شود. علاوه بر آن، اگر لک ها و کثیفی ها به صورت بلند روی کفش بمانند، تمیز کردن و از بین بردنشان ممکن است اندکی سخت باشد.

ابزارهایی که شما برای این کار نیاز دارید عبارتند از:

  • یک کاسه کوچک
  • آب خنک
  • مایع ظرفشویی رقیق
  • دو یا چند تکه پارچه و یا حوله نرم، مثل حوله های میکروفایبر
  • یک برس نرم، مانند یک مسواک قدیمی یا یک برس جیر

تمیز کردن کفش کش بافت با چند دستور العمل ساده

1. درست کردن یک محلول رقیق

با رقیق کردن مقدار کمی ماده شوینده – حدود یک قاشق چایخوری – در یک کاسه کوچک آب سرد شروع کنید. کاسه را بیش از نیمه پر نکنید تا فضای کافی برای فرو بردن باقی وسایل تمیز کننده در محلول باقی بماند.

2. باز کردن بندها و درآوردن کفی ها

قبل از شروع، بند ها را باز کنید و کفی های کفش را از آن دربیاورید. سپس کفش را با تکه های پارچه پر کنید. این کار باعث می شود تا این تکه ها مایع اضافی را جذب کنند و در حین کار ظاهر کفش را حفظ کنند و آن را از آسیب دیدگی حفظ کنند. بند ها و کفی ها را به صورت جداگانه با محلول رقیقی که درست کرده اید بشویید.

3. کشیدن پارچه آغشته به محلول روی کفش

سپس دومین پارچه نرم را به محلول شوینده رقیقی که ساخید آغشته کنید، آن را به خوبی بچلانید تا آب اضافه آن را به طور کامل بگیرید. بعد، به آرامی شروع به کشیدن پارچه روی قسمت های کثیف کفش کنید. پارچه را با حرکات دورانی روی کفش بکشید. اگر لکه ها سخت بودند، می توانید با کمی فشار این کار را انجام دهید، اما مراقب باشید که نخ های کفش ساییده نشوند.

در صورت نیاز این کار را تا جایی تکرار کنید که کفش‌ های ورزشی عاری از خاک، کثیفی و لکه شوند. سپس پارچه ای که در دست دارید را با آب تمیز بشویید و چند بار روی کل کفش بکشید تا باقیمانده ‌های کف کفش از بین برود.

4. از برس برای تمیز کردن کفش ورزشی کش بافت استفاده کنید

اگر کفش‌ ها خیلی کثیف هستند، از یک برس نرم مانند یک مسواک قدیمی یا برسی که مخصوص مواد ظریفی مانند جیر یا چرم است، استفاده کنید تا محلول شوینده را به خوبی روی کفش بمالید. مراقب باشید که نخ های کفش به مسواک و یا برس گیر نکند این کار را آرام و ملایم انجام دهید. چرا که محکم کشیدن مسواک و برس روی کفش باعث نخ کش شدن و یا ایجاد ساییدگی می شود.

5. خشک کردن کفش ها

کفش ها را با یک پارچه خشک پاک کرده و رطوبت سطح آن را بگیرید، سپس اجازه دهید با جریان هوای آزاد خشک شوند. اگر بعد از خشک شدن، کفش ها هنوز کثیف به نظر می رسیدند، برای بار دوم این فرآیند را تکرار کنید.

شستن کفش کش بافت با ماشین لباسشویی

ترجیح بر این است که کفش های کش بافت خود را با ماشین لباسشویی نشویید. مشکل کفش های ورزشی کش بافت این است که ممکن است در ماشین لباسشویی چیزی به نخ های کفش گیر کند، در این صورت ممکن است کفش نخ کش شود و یا حتی از هم باز شود. بدیهی است که ما این را نمی خواهیم!

با این حال، اگر شست ‌و شوی ماشینی را ترجیح می دهید، – برای راحتی کار، یا به این دلیل که ورزشی ‌تان دیگر برای شما ارزشمند نیستند- می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه نکاتی آورده ایم که لازم است قبل از این کار بدانید:

  1. کفش هایتان را به تنهایی بشویید. اگر چیز دیگری در ماشین با آن ها وجود نداشته باشد، احتمال اینکه نخ های کفش به چیزی گیر کند کم تر می شود.
  2. کفش را می توانید داخل یک کیسه لباسشویی مشبک بگذارید تا مطمئن شوید چیزی به آن آسیب وارد نمی کند. بند های کفش را نیز باز کرده و جداگانه (خارج از کیسه کفش) داخل ماشین لباسشویی بیندازید.
  3. از آب سرد، چرخه ملایم و مقدار کمی پودر لباسشویی استفاده کنید. از استفاده از سفید کننده ها مثل وایتکس به طور جدی خودداری کنید.
  4. بگذارید که کفش هایتان در هوا خشک شود.

پروسه خشک شدن کفش هیچ راه میانبری ندارد و نیازمند گذشت زمان و صبر و حوصله است. هر راه میانبری می تواند به کفش های شما آسیب بزند.

چند نکته مهم برای خشک کردن کفش های کش بافت

  1. از چند دستمال نرم و خشک استفاد کرده و آن ها را داخل کفش بگذارید تا در حین خشک شدن، شکل ظاهری خود را از دست ندهند و سالم بمانند.
  2. به هیچ وجه کفش خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار باعث آسیب رسیدن به ظاهر کفش، تغییر رنگ و حتی زرد شدن زیره آن می شود.
  3. کفش را با وسایل حرارتی مثل سشوار خشک نکنید. این کار نیز باعث آسیب رسیدن به پارچه کفش و حتی جمع شدن آن می شود.
  4. زمان مورد نیاز برای خشک شدن کفش، به طور طبیعی و در هوای آزاد، حداکثر 24 ساعت است. پس عجله نکنید.
  5. به هیچ وجه قبل از خشک شدن کامل کفش ها آن ها را نپوشید. چرا که رطوبت باقی مانده در کفش و فرآیند تعریق طبیعی پا می توانند باعث بو گرفتن پا در کفش شوند.

سعی کنید این فرآیند را حداقل هر ۶ ماه یک بار تکرار کنید، تا ظاهر کفش هایتان همیشه نو به نظر برسند. چرا که تمیز کردن کفش ها، علاوه بر محافظت از پاهای شما از باکتری ها، ظاهر شما را نیز شیک تر نشان می دهند.

اگر شما هم مثل هر کس دیگری تا الان نگران کثیف شدن کفش های سفیدتان بودید، به این شیوه می توانید به راحتی کفش های پارچه ای و کش بافت سفید خود را تمیز کنید. برای خرید کفش سفید به صورت حضوری و آنلاین با تنوع بالا و بهترین قیمت می توانید از فروشگاه سورین اسپرت اقدام کنید.

محصولات پرفروش

سبد خرید