کفش مناسب اسکیت برد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خرید کفش ونس مردانه

اندکی درباره اسکیت برد و کفش مناسب آن

اسکیت برد یک ورزش سرگرم‌ کننده و پرطرفدار در بین قشر جوان و نوجوان است. این ورزش نیز مانند هر ورزش دیگری نیازمند کفشی مناسب است. کفش مناسب اسکیت برد باید به شکلی باشد که این ورزش را برای ورزشکاران لذت بخش تر کند.
در این ورزش، افراد با استفاده از اسکیت بردها بر روی سطوح صاف و صیقلی حرکات و تکنیک‌ های مختلفی را اجرا می‌ کنند. تکنیک های ابتدایی در اسکیت‌ بردینگ شامل: Pushing (پا زدن)، Ollie (پرش)، Ollie 180 (پرش ۱۸۰ درجه‌ ای به طرف جلو یا عقب)، Pop-shuvit (چرخاندن تخته اسکیت زیر پا به طرف جلو یا عقب)، Kickflip (چرخاندن تخته اسکیت به طرف پایین با پنجهٔ پا)، Heelflip (چرخاندن تخته اسکیت به طرف پایین با پاشنهٔ پا) و Manual (نگه داشتن اسکیت روی چرخ‌ های جلو) می شود.
اسکیت برد به عنوان یک ورزش تفریحی و همچنین ورزشی رقابتی در سطح ملی و بین‌ المللی شناخته شده است.

کفش های تخصصی اسکیت برد باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

اسکیت برد نیز مانند هر ورزش دیگری به تجهیزات و به ویژه کفش های مناسب خود نیاز دارد. کفش‌ هایی که برای اسکیت برد استفاده می شود، باید به شکلی باشند که ایمنی و عملکرد بهتری را برای ورزشکار به ارمغان بیاورند. برخی از ویژگی‌ هایی که یک جفت کفش اسکیت برد مناسب باید داشته باشد عبارتند از:
  1. پشتیبانی مناسب: کفش اسکیت برد باید پشتیبانی قوی و مناسبی از پا و مچ پا ارائه دهد تا جلوی آسیب دیدگی مچ پا و مفاصل را بگیرد. به همین جهت،‌ بهتر است که این کفش ها بندی باشند و روی مچ پا فیکس شوند.
  2. سطح زیره: زیره کفش باید ضخامت کافی داشته باشد و از جنس مقاومی ساخته شده باشد که بتواند در برابر سایش و ضربه‌ های شدید مقاومت کند.
  3. راحتی: این نوع کفش باید راحتی لازم را داشته باشد که برای مدت طولانی اسکیت برد کردن قابل استفاده باشد.
  4. قابلیت تنفس رویه: کفش‌ های مناسب اسکیت برد باید تنفس پذیری و تهویه هوای مناسبی داشته باشند که پا بیش از حد در آن ها عرق نکند.

چه کفش هایی از چه برند هایی برای این ورزشی مناسب هستند؟

خرید کفش ونس ارزان

با توجه به گستردگی بازار، تعداد زیادی برند معروف کفش اسکیت برد وجود دارد. برخی از برند های محبوب کفش اسکیت برد عبارتند از:
  1. Vans
  2. Nike SB
  3. Adidas
  4. DC Shoes
  5. Converse
  6. Etnies
  7. Globe
  8. Lakai
هر برند و مدلی ممکن است ویژگی‌ ها و استایل‌ های مختلفی داشته باشد، بنابراین انتخاب نهایی باید بر اساس سلیقه شما و نیازهای خاصتان صورت بگیرد.

زیره این کفش ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ونس اولد اسکول سفید مشکی مردانه

زیره کفش اسکیت برد باید به شکلی تولید شده باشد که موجب بهبود عملکرد ورزشکار شود. مهم ترین ویژگی‌ های زیره کفش اسکیت برد عبارتند از:
  1. ضخامت و مقاومت: زیره این کفش ها باید اندکی ضخیم و بسیار مقاوم باشد تا بتواند در برابر ضربه‌ ها، سایش و فشارهای شدید مقاومت کند. این ویژگی به پایداری و ایمنی در هنگام انجام حرکات اسکیت برد کمک می‌ کند. اما زیره بسیار ضخیم نیز ممکن است کفش را سنگین و انجام تکنیک ها را سخت کند. زیره این کفش ها باید مقاوم و سبک باشد.
  2. انعطاف پذیری بالا: زیره این کفش باید انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد تا به پا در هنگام انجام تکینک ها، فشاری وارد نشود. این ویژگی کفش به انجام حرکات دقیق تر، کنترل و تعادل بهتر بر روی برد کمک می‌ کند.
  3. چسبندگی زیره: زیره باید چسبندگی مناسبی داشته باشد. این ویژگی به کنترل بهتر حرکات و جلوگیری از لغزش کمک می کند.
  4. جنس زیره: چند نمونه از بهترین متریال برای ساخت زیره‌ های کفش اسکیت برد شامل لاستیک، پلی یورتان و پلی اتیلن هستند.

رویه کفش های اسکیت برد

رویه کفش اسکیت برد نیز ویژگی‌ های خاصی باید داشته باشد تا عملکرد مناسبی در اسکیت بردینگ ارائه دهد. مهم ترین ویژگی‌ های رویه این کفش ها عبارتند از:
  1. مقاومت: رویه باید از مواد مقاومی ساخته شده باشد تا در برابر سایش، ضربه‌ ها و شرایط محیطی مقاومت کند. این ویژگی به طول عمر کفش و محافظت از پا در صورت وقوع ضربه کمک می‌ کند.
  2. انعطاف‌ پذیری: رویه باید انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشد تا پا در انجام حرکات اسکیت برد راحتی بیشتری داشته باشد.
  3. تهویه هوا: رویه باید تنفس پذیر باشد و تهویه هوای مناسبی داشته باشد تا از تعریق پا تا حد امکان جلوگیری کند و راحتی پا را افزایش دهد. این ویژگی به جلوگیری از ایجاد بوی بد درون کفش نیز کمک می‌ کند.
  4. بندی بودن: بندی بودن یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که این نوع کفش باید داشته باشد. چرا که بند پا را در کفش فیکس می کند و مانع از پیچیدن پا می شود. علاوه بر آن بند از لغزش نیز جلوگیری کند. وجود بند های قابل تنظیم در کفش  های اسکیت برد اهمیت بالایی دارد.

ونس، یکی از محبوب ترین کفش های اسکیت برد جهان

کفش‌ های اسکیت بردینگ ونس اغلب دارای طراحی مناسب، راحتی بالا، مقاومت در برابر سایش و ضربه‌ ها، زیره‌ های چسبنده و قدرتمند، و مواد مرغوب هستند. همچنین، ونس به خوبی به نیازهای اسکیت‌بوردرها پاسخ می‌ دهد و مجموعه‌ ای وسیع از مدل‌ ها و استایل‌ ها را ارائه می‌ کند تا شما بتوانید بر اساس سلیقه و نیازهای شخصی خود کفش مناسبی را انتخاب کنید. شم می توانید بین ونس های ساقدار، نیم ساق، بدون ساق، یا ونس های ساده، شطرنجی، و رنگی یکی را انتخاب کنید.
بله، کفش‌ های Vans برای اسکیت برد بسیار محبوب هستند و برخی از مدل‌ های آن‌ ها به عنوان کفش‌ های اسکیت بردینگ حرفه‌ ای شناخته می‌ شوند. ونس (Vans) یک برند معروف در صنعت اسکیت برد است و محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی ارائه می‌ دهد.
بنابراین، اگر به دنبال کفش‌ های اسکیت برد با کیفیت و استایل مدرن هستید، کفش‌ های ونس یک گزینه عالی است.

محصولات پرفروش

سبد خرید