انتخاب کفش مناسب برای دانش آموزان؛ سلامت پاها در اولویت

کفش مناسب برای مدرسه

در دوران دانش‌ آموزی، دوره ای از زندگی فرزندمان آغاز می ‌شود که به شناخت، یادگیری، و فعالیت ‌های روزانه اختصاص دارد. در این مسیر، یکی از جوانب حائز اهمیت در حفظ سلامت و راحتی فرزندانمان، انتخاب کفش مناسب برای آنان است. کفش مناسب، تأثیر زیادی در سلامت پاها، رفتار حرکتی و بهره ‌وری در تمام فعالیت‌ های روزانه دانش آموزان دارد.

در این مقاله، به بررسی عوامل مهم در انتخاب کفش مناسب برای دانش آموزان خواهیم پرداخت. همچنین در این مقاله به بررسی رویکردهایی مبتنی بر توصیه ‌های پزشکی و تخصصی برای انتخاب کفش مناسب، اهمیت جلوگیری از مشکلات پا و راهبردهایی برای انتخاب کفش‌هایی با توجه به نیازهای فردی دانش آموزان خواهیم پرداخت.

کفش مناسب برای مدرسه باید قابل تنظیم باشد

کفش مناسب برای دانش آموزان

با توجه به توصیه ‌های پزشکی، کفش مدرسه باید بندی باشد تا بتوان آن را به راحتی در پا تنظیم کرد. برای دانش آموزان دبستانی کفش های ورزشی با بند چسبی قابل تنظیم مناسب تر به نظر می‌ رسد. این نوع کفش ها از یک سو بند قابلیت تنظیم دارند و از طرف دیگر از احتمال باز شدن مکرر بند جلوگیری می ‌کنند.

کفش مدرسه باید سایز مناسب داشته باشد

همچنین، باید حواستان به اندازه یا سایز کفش باشد. این کفش ها نه باید خیلی گشاد باشند تا پا به درستی در آن قرار گیرد و نه خیلی تنگ تا باعث فشار و ناراحتی شود. چرا که کفش های گشاد در حین انجام فعالیت های روزمره ممکن است موجب پیچیدن پا شوند. کفش های تنگ نیز به پا فشار می آورند و مشکلات زیادی به همراه دارند.

البته برای انتخاب کفش دانش آموزان دبستانی بهتر است کفشی تهیه کنید که نیم سایز بزرگ تر از پا باشد تا فضای کافی برای رشد پا و جلوگیری از فشار فراهم شود.

اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در مورد کفش ‌های دانش آموزانی که سن رشد را سپری کردند، درست است که کفش به پا فشار نیاورد دقیق اندازه پا باشد.

بهتر است درهنگام عصر کفش بخرید

این مشاوره ‌ها و توصیه ‌ها برای انتخاب کفش مناسب برای دانش آموزان بسیار حیاتی هستند. زمان مناسب برای خرید کفش عصرها است که پا در بزرگ ترین سایز خود قرار دارد.

به علاوه، در هنگام انتخاب کفش برای دانش آموزان، توجه به نکات زیر نیز مهم است:

  1. راه رفتن با کفش در فروشگاه: قبل از خرید، بهتر است دانش آموز کفش را امتحان کند. سپس چند قدم بزند تا مطمئن شود که کاملا با آن راحت است و سایز درستی دارد.
  2. جذب شوک: کفش باید قابلیت جذب شوک ‌ها یا ضربه ‌های زمین را داشته باشد تا از آسیب به استخوان‌ها و مفاصل جلوگیری کند.
  3. مناسب برای فعالیت ‌های ورزشی: در صورتی که دانش آموز در فعالیت ‌های ورزشی شرکت می ‌کند، کفش باید به منظور حمایت از پا و پیشگیری از آسیب به عضلات و استخوان‌ ها برای ورزش مناسب باشد.
  4. تجدیدنظر دوره ‌ای با توجه به رشد دانش آموزان کوچک تر و تغییرات در اندازه پا، بهتر است که هرچند وقت یک بار کفش را بررسی کنیم تا مطمئن شویم که کفش همچنان برای او مناسب است.
  5. مراجعه به فروشندگان متخصص در زمینه کفش: در نهایت، مشاوره با فروشنده ‌های متخصص یا پزشکان با تجربه در زمینه انتخاب کفش نیز می ‌تواند به شما در انتخاب صحیح تر کمک کند.

چه کفش هایی مناسب مدرسه نیستند؟

برای مدرسه، کفش ‌های راحت، مقاوم و مناسب برای پیمودن مسافت‌ های طولانی می ‌توانند انتخاب خوبی باشند. کفش ‌های کف تخت و کفش هایی با لژ غیر استاندارد و کفش های صرفا فانتزی برای مدرسه مناسب نیستند. از آنجایی که دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدرسه سپری می کنند بسیار مهم است که کفش مدرسه آن ها کاملا مناسب باشد تا در طولانی مدت به پایشان آسیبی وارد نکند.

کفش ‌های مناسب برای مدرسه نباید تنها راحت باشند، بلکه همچنین باید حمایت کافی از پاها ارائه دهند. در ادامه، چند مورد از کفش ‌هایی که ممکن است برای مدرسه مناسب نباشند، آورده ایم:کتونی مناسب برای مدرسه

  1. کفش ‌های پاشنه بلند: کفش‌ هایی که پاشنه های بلندی دارند می توانند بیشترین آسیب را به پا بزنند. همچنین موجب ایجاد فشار بیش از حد روی پا و کمر شوند.
  2. کفش‌ های تخت بدون لژ: کفش ‌هایی که بدون لژ و تخت حمایت کافی از پا و کمر ندارند. به همین دلیل حین فعالیت های روزمره موجب خستگی بیش از اندازه می شوند.
  3. کفش‌ های بدون تهویه هوا: در فصول گرم، انتخاب کفش ‌هایی که تهویه هوا ندارند و بسیار گرم هستند می‌ تواند باعث ایجاد عرق زیاد و بوی نامطبوع در پاها شوند. تهویه هوای کفش به این معنی است که رویه کفش تنفس پذیر باشد و هوا را از میان منافذ خود به راحتی عبور دهد. به طور مثال رویه های پارچه ای مثل پارچه اسپیسر تنفس پذیر تر از باقی رویه ها هستند.

سایز و ورزشی بودن کفش

  1. کفش‌ های غیر مناسب برای فعالیت ‌های ورزشی: کفش ‌هایی که برای ورزش مناسب نیستند و از لحاظ جذب شوک یا حمایت از پا مناسب نیستند، نمی ‌توانند برای مدرسه مناسب باشند.
  2. کفش‌ های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک: انتخاب کفش ‌هایی که سایز نامناسبی دارند اشتباه است. زیرا کفش های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک، باعث ایجاد مشکلات در راه رفتن و ایجاد پا درد و کمر درد می شوند.

کفش بهتر است از چه متریالی تولید شده باشد؟

بهترین نوع متریال برای کفش مدرسه، زیره EVA و رویه پارچه به ویژه پارچه اسپیسر است. این ترکیب کفش را بسیار نرم، راحت، انعطاف پذیر و سبک هستند.

محصولات پرفروش

سبد خرید