6 معیار مهم برای انتخاب کفش دانشجویی

خرید کفش دانشجویی

در این مقاله قرار است به مهم ‌ترین معیارها برای انتخاب کفش در محیط ‌های آموزشی و دانشگاهی بپردازیم. پس اگر شما هم جز قشر جوان دانشجو هستید، توصیه می ‌کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

به جرئت می توان گفت قشری که بیشترین جمعیت جوانان را در خود جای داده، قشر دانشجویی است. بنابراین وقتی می خواهیم درباره انتخاب استایل و کفش دانشجویی صحبت کنیم بیش از هر چیز باید زیبایی و مطابق با مد بودن آن را در نظر بگریم.

جوانی و شیک پوشی

باید بپذیریم که اکثریت قریب به یقین طیف دانشجویان را جوانان تشکیل می ‌دهند، جمعیتی که میانگین شیک پوشی جامعه را افزایش داده اند و به استایل خود اهمیت بسیار زیادی می دهند. از طرفی محیط دانشگاه، محیطی به روز و پر از افراد خوش ‌تیپ و خوش پوش است. همین مورد باعث می شود دانشجویان توجه ویژه تری به استایل خود داشته باشند.

اما نکته مهم دیگری که باید در کنار شیکی و جذابیت استایل دانشجویی به آن توجه کرد، راحتی و استاندارد بودن کفش دانشجویی است. چرا که دانشجویان وقت و زمان زیادی را در محیط دانشگاه و در مسیر رفت و برگشت از آن سپری می کنند.

نکات مهم در خرید کفش دانشجویی

استایل دانشجویی

خرید کفش دانشجویی ممکن است به نظر ساده باشد، اما توجه به برخی نکات مهم می ‌تواند در انتخاب کفش مناسب و راحت برای استفاده در محیط دانشگاهی کمک کند:

  1. راحتی و پشتیبانی از پا: بهتر است که کفش ‌هایی با طراحی مناسب و پشتیبانی از مناطق مختلف پا انتخاب کنید تا در طول روز احساس راحتی بیشتر و خستگی کمتری داشته باشید.
  2. جنس و کیفیت ساخت: کفش ‌های با کیفیت دوام بیشتری دارند. مواد مرغوب مثل چرم طبیعی، جیر و پارچه اسپیسر باعث افزایش دوام و طول عمر کفش می‌ شوند.
  3. سایز و اندازه مناسب: حتما سایز دقیق پای خود را اندازه‌گیری کنید و کفش‌ هایی با اندازه مناسب انتخاب کنید. این کار از ایجاد فشار بیش از حد روی پا جلوگیری می کند.
  4. سبک و طراحی: انتخاب سبکی که هم برای استفاده روزمره در محیط دانشگاهی مناسب باشد. هم با سلیقه شما همخوانی داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.
  5. پوشیدن و آزمایش: قبل از خرید و استفاده از کفش حتما آن را پوشیده و آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای پای شما مناسب است. برای این کار می توانید:
  • از فروشگاه های حضوری مطمئن خرید کنید.
  • از فروشگاه های آنلاینی که خدمات پس از فروش و گارانتی تعویض و برگشت کالا دارند کفش بخرید.
  1. مطالعه نظرات مشتریان: اگر از فروشگاه های آنلاین خرید می‌ کنید، نظرات و تجربیات دیگر مشتریان را مطالعه کنید تا دیدگاه بهتری از محصول مورد نظر خود به دست بیاورید.

با توجه به این نکات، انتخاب کفش دانشجویی مناسب بسیار راحت ‌تر خواهد بود.

دیگر عوامل مهم در انتخاب کفش دانشجویی

سایز دقیق کفش

سایز دقیق در همه کفش ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما هر کفشی که می خرید باید سایز و اندازه درستی داشته باشد. اما این موضوع  در کفش هایی که در طول روز بیشتر از آن ها استفاده می کنیم اهمیت بیشتری دارد. به طور مثال کفش هایی که برای پیاده روی، ورزش کردن، محل کار، مدرسه یا دانشگاه هستند.

پس قبل از خرید کفش پای خود را به دقت اندازه‌ گیری کنید. از طریق اندازه‌ گیری طول پاها (از ابتدای شست تا انتهای پاشنه پا) می‌ توانید به اندازه دقیقی برای کفش‌ های خود برسید.

علاوه بر آن، کفش باید به اندازه کافی جا برای انگشتان پا داشته باشد. انگشتان به هیچ وجه نباید درون کفش تحت فشار باشند. باید فضای کافی برای حرکت آن ها فراهم باشد.

انتخاب کفش با سایز مناسب و مطابق با شکل پاها از فشار ناخواسته بر روی پاها می کاهد و بر راحتی شما می افزاید.

بندی بودن کفش

بهتر است کفشی که برای دانشگاه انتخاب می کنید، با بند و یا حداقل با چسب در پا فیکس شود. اگر پا بیش از اندازه در کفش تحرک داشته باشد می تواند سبب پیچیدن پا در کفش و یا خستگی بیش از اندازه شود.

محصولات پرفروش

سبد خرید